AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO DO MUNICÍPIO DE TATUÍ/SP:

ELABORAÇÃO E MONITORAMENTO DO PME

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14244/enp.v7i3.331

Keywords:

Monitoramento e Avaliação., Planejamento Educacional., Plano Municipal de Educação de Tatuí/SP

Abstract

With the advent of the National Education Plan in force in Brazil (2014-2024), all municipalities must prepare their Municipal Education Plan. The municipality of Tatuí/SP prepared its latest PME with approval by the City Council in November 2015, with continuous monitoring and periodic evaluations as targets. In this context, the article aims to understand the composition and performance of the Monitoring and Evaluation Committee of the Municipal Education Plan of Tatuí/SP. This is a qualitative research focused on the documentary survey of the municipality and reports on the PME on the platform of the PNE in motion of the federal government and its respective analyses. Several difficulties were noted in the monitoring process, lack of information and in the articulation between the agencies involved in local monitoring and among the federated entities.

Author Biographies

Jociane Marthendal Oliveira Santos, UFSCar - Sorocaba

Doutoranda em Educação pela UFSCar - Sorocaba. Membro do GEPLAGE (Grupo de Estudos e Pesquisas Estado, Políticas, Planejamento, Avaliação e Gestão da Educação).

Débora Aparecida Martinho da Silva, UFSCar- Sorocaba

Mestranda em Educação pela UFSCar- Sorocaba. Membro do GEPLAGE (Grupo de Estudos e Pesquisas Estado, Políticas, Planejamento, Avaliação e Gestão da Educação).

Paulo Gomes Lima, UFSCar – Sorocaba

Pós-Doutor pela UNICAMP. Doutor em Educação Escolar pela UNESP. Líder do GEPLAGE -Grupo de Estudos e Pesquisas Estado, Políticas, Planejamento, Avaliação e Gestão da Educação e docente do PPGED UFSCar campus Sorocaba/SP Coordenador do Projeto de Pesquisa.

Published

2023-12-21

How to Cite

Santos, J. M. O. ., Silva, D. A. M. da ., & Gomes Lima, P. . (2023). AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO DO MUNICÍPIO DE TATUÍ/SP: : ELABORAÇÃO E MONITORAMENTO DO PME. Ensaios Pedagógicos, 7(3), 129–141. https://doi.org/10.14244/enp.v7i3.331

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >> 

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.