MONITORAMENTO E AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO NO MUNICÍPIO DE PASSOS/MG:

ENTRE DIRETRIZES E RESULTADOS

Authors

  • Elidia Vicentina de Jesus Ribeiro Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)
  • Karina Elizabeth Serrazes Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)

Keywords:

Municipal Education Plan of Passos/ MG, Monitoring and Evaluation

Abstract

This article aimed to analyze the monitoring and evaluation processes of the Municipal Education Plan of Passos/MG (2015-2025), based on the guidelines offered in the organization and implementation movement of the National Education Plan, established by Law no. 13.005/2014 (BRAZIL, 2014). As a methodological path, documentary research was used, using as a reference the documents contained in the PNE em Movimento platform (2014), which aimed to assist those responsible for education plans at federal, state and municipal levels in monitoring and evaluating actions. goals and strategies until the end of the PNE's validity in 2024. The study identified that there is a lot of missing data in the Monitoring Cycle Reports regarding the results achieved, which highlighted divergences in the data found and makes conclusive studies difficult, as well as the monitoring and evaluation of the municipality’s PME.

Author Biographies

Elidia Vicentina de Jesus Ribeiro, Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)

Doutora em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar-Campus Sorocaba), Docente Efetiva e Coordenadora do Curso de Pedagogia na Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) e membro atuante do GEPLAGE/UEMG- Passos - Grupo de Estudos e Pesquisas Estado, Políticas, Planejamento, Avaliação e Gestão da Educação, vinculado ao CNPq.

Karina Elizabeth Serrazes, Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG)

Doutora em Educação Escolar pela Universidade Estadual Paulista (UNESP - Campus Araraquara), Docente Efetiva do Curso de Pedagogia na Universidade do Estado de Minas Gerais (UEMG) e membro atuante do GEPLAGE/UEMG- Passos - Grupo de Estudos e Pesquisas Estado, Políticas, Planejamento, Avaliação e Gestão da Educação, vinculado ao CNPq.

Published

2023-12-21

How to Cite

Ribeiro, E. V. de J. ., & Serrazes, K. E. . (2023). MONITORAMENTO E AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO NO MUNICÍPIO DE PASSOS/MG: : ENTRE DIRETRIZES E RESULTADOS. Ensaios Pedagógicos, 7(3), 84–100. Retrieved from https://ensaiospedagogicos.ufscar.br/index.php/ENP/article/view/329

Most read articles by the same author(s)