Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Ensaios Pedagógicos
Edição atual
Edições anteriores
indexadores
Submissions
Avaliadores ad hoc
2024
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 3 (2024): ESTUDOS EM LIBRAS: PRÁTICAS, PESQUISAS E POLÍTICAS.
Vol. 8 No. 3 (2024): ESTUDOS EM LIBRAS: PRÁTICAS, PESQUISAS E POLÍTICAS.
DOI:
https://doi.org/10.14244/enp.v8i3
Published:
2024-12-19
EDITORIAL
APRESENTAÇÃO DO DOSSIÊ TEMÁTICO ESTUDOS EM LIBRAS
PRÁTICAS, PESQUISAS E POLÍTICAS
Edneia De Oliveira Alves, Ana Cristina Silva Daxenberger
p.i-iii
DOSSIÊ TEMÁTICO
TRANSLATION AND APPLICATION OF GAME IN SIGN LANGUAGE
Description of the process and contributions to teaching and learning in a bilingual context
Lilian Nascimento, Aryane Nogueira, Daniele Rocha
p.1-20
O ENSINO DA POESIA EM LIBRAS ATRAVÉS DAS ESTRATÉGIAS DE PEDAGOGIA SURDA
Rachel Sutton Spence, Fernanda de Araujo Machado, Victória Hidalgo Pedroni
p.21-41
VÍDEO “DESPERTAR PARA POESIA” EM SIGNWRITING E TRADUZIDO PARA LÍNGUA PORTUGUESA
Amanda Coelho Alfaia, Carla Damasceno de Morais
p.42-62
THE PRESENCE OF POLYPHONY IN DEAF AUTHORS IN VISUAL-VERB WORKS
Margarida Rodrigues de Andrade Borges, Edneia de Oliveira Alves
p.63-78
THE LITERARY AESTHETICS IN THE POETRY OF DEAF NORTHEASTERN WOMEN
Hosana Gouveia Ramalho, Janaína Aguiar Peixoto
p.79-98
CULTURA SURDA EM PERSPECTIVA DE INTERAÇÃO DISCURSIVA:
um estudo teórico
Italo Urbano Barros Fernandes, Manassés Morais Xavier
p.99-116
A AUTORIA NA OBRA “A COBRA GRANDE” ADAPTADA
Walquiria Nascimento, Aline Araújo, Ednéia Oliveira
p.117-135
VISUAL EDUCATIONAL MATERIALS AND THE TEACHING OF SIGN LANGUAGE WITH A DEAF-CENTERED APPROACH
Ritha Cordeiro de Sousa e Lima, Alanna Kelly Gomes de Oliveira
p.136-151
DEAF EDUCATION IN BRAZIL, TEACHER TRAINING AND LIBRAS
A brief historical overview and the challenges of present times
Ana Paula Jung, Márcia de Souza Hobold
p.152-170
ANÁLISES COMPARADA DE QUATRO TRADUÇÕES DO CONTO TARTARUGA E A LEBRE DE DIFERENTES LÍNGUAS DE SINAIS
Márcia Carvalho, Marcos Alexandre Marquioto , Ricardo Heberle
p. 171-187
BUILDING AN INCLUSIVE ENVIRONMENT IN PRESCHOOL
Adalgisa Marques Boni, Julia Kawany Machado Lopes , Larissa Pereira dos Santos
p. 188-210
ARTIGOS DE DEMANDA CONTÍNUA
The PROFESSIONAL IDENTITY FROM THE PERSPECTIVE OF HUMAN TEACHING AND THE PART OF THE SCHOOL PPP
Klebe Miranda de Lima, Beatriz França de Morais, Tânia Mara Rezende Machado
p.211-224
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians