Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Ensaios Pedagógicos
Edição atual
Edições anteriores
indexadores
Submissions
Avaliadores ad hoc
2024
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 8 No. 2 (2024): MÚLTIPLOS OLHARES SOBRE A EDUCAÇÃO NACIONAL
Vol. 8 No. 2 (2024): MÚLTIPLOS OLHARES SOBRE A EDUCAÇÃO NACIONAL
DOI:
https://doi.org/10.14244/enp.v8i2
Published:
2024-08-30
ARTIGOS DE DEMANDA CONTÍNUA
AS NEUROCIÊNCIAS E O PEDAGOGO:
OS SABERES NECESSÁRIOS PARA A ATUAÇÃO EM EDUCAÇÃO INFANTIL
Pauline Henriques Calabria, Márcia Finimundi Nóbile
p.1-9
PDF (Português (Brasil))
CONTINUING TRAINING OF TEACHERS OF PORTUGUESE LANGUAGE AS A SECOND LANGUAGE FOR THE DEAF
Sandra Maria Leite Costa, Ana Cristina Silva Daxenberger
p. 10-23
PDF (Português (Brasil))
Revisitando a luta curricular da história e cultura afro-brasileira e africana (1979-1999)
Andrio Gatinho, Genylton Odilon Rêgo da Rocha
p. 24-41
PDF (Português (Brasil))
Life Projects of Approved and Failed Students in a Public Schools
Marcos da Silva Pacheco, Edinete Maria Rosa, Paula Mello Pacheco
p.42-52
PDF (Português (Brasil))
PROPOSTA DE DESENVOLVIMENTO DE JOGO DIGITAL PARA O ENSINO DE TRIGONOMETRIA COM BASE NAS ETNOMATEMÁTICAS DOS SERINGUEIROS AMAZÔNICOS
Antônia Lília Soares Pereira; José Lauro Martins
p.53-65
PDF (Português (Brasil))
DISCUSSÕES ACERCA DOS PROFESSORES COM DEFICIÊNCIA
Celsiane Guedes Diogo Lopes, Maria Edith Romano Siems
p.66-84
PDF (Português (Brasil))
CONTINUING TEACHER TRAINING: CONSIDERATIONS IN THE LIGHT OF TEACHERS’ SOCIAL REPRESENTATIONS
Regiane Isabel Elias Jorge
p.85-93
PDF (Português (Brasil))
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Português (Portugal)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians