EDUCATIONAL PLANNING: STATE OF KNOWLEDGE ON MONITORING AND EVALUATION OF MUNICIPAL EDUCATION PLANS IN THE NORTHEAST REGION OF BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.14244/enp.v6i3.284Keywords:
Educational Planning, Monitoring and evaluation of education, Municipal Education Plans, Northeast regionAbstract
This article analyzes the perception of the Coordinating Committee of Monitoring and Evaluation regarding the established work agenda, the monitoring flow and the flow of evaluation and referral to correct flows, according to goals outlined in its Municipal Education Plans and participatory-democratic management itself, observing the Brazilian regions and culminating in the Metropolitan Region of Sorocaba (RMS). This is an exploratory research, of qualitative nature, with documentary analysis as an initial technique, seen to ensure: a) location of documents (institutional, in the case of this object); b) Assess its credibility, relevance and representativeness; c) Observe the content of the document first possible impressions and in a second moment the application of a semi-structured interview. It is expected that this research can support the Evaluation and Monitoring Commissions of the Municipal Education Plans of the Metropolitan Region of Sorocaba and Brazil as a whole.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Petula Ramanauskas Santorum e Silva , Thiago de Melo Martins , Noemia de Carvalho Garrido, Rute de Carvalho Angelini , Paulo Gomes Lima, Aimê Heloina Candido da Silva Santos
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
AUTORIA
Entende-se como autor todo aquele que tenha efetivamente participado da concepção do estudo, do desenvolvimento da parte experimental, da análise e interpretação dos dados e da redação final. Recomenda-se não ultrapassar o número total de quatro autores. Caso a quantidade de autores seja maior do que essa, deve-se informar ao editor responsável o grau de participação de cada um. Em caso de dúvida sobre a compatibilidade entre o número de autores e os resultados apresentados, a Comissão Editorial reserva-se o direito de questionar as participações e de recusar a submissão se assim julgar pertinente.
Ao submeter um artigo para publicação em Ensaios Pedagógicos o autor concorda com os seguintes termos:
- O autor mantém os direitos sobre o artigo, mas a sua publicação na revista implica, automaticamente, a cessão integral e exclusiva dos direitos autorais para a primeira edição, sem pagamento.
- As ideias e opiniões expressas no artigo são de exclusiva responsabilidade do autor, não refletindo, necessariamente, as opiniões da Ensaios Pedagógicos.
- Após a primeira publicação, o autor tem autorização para assumir contratos adicionais, independentes da revista, para a divulgação do trabalho por outros meios (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), desde que feita a citação completa da mesma autoria e da publicação original.
- O autor de um artigo já publicado tem permissão e é estimulado a distribuir o seu trabalho online, sempre com as devidas citações da primeira edição.
RESPONSABILIDADE IDEOLÓGICA
Os artigos cuja autoria é identificada representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da Ensaios Pedagógicos ou da Universidade Federal de São Carlos, Campus Sorocaba.